DOGAĐAJ I KONTRADIKCIJA (Mt 28,8-15)

Uskrs je svetkovina života. Slavimo život i njegovu prevlast nad smrću. Krist je pobijedio smrt. To ujedno znači da je život i u nama jači od smrti. Nema više borbe na smrt. Razgovori koji se ukrižuju oko tog velikoga događaja, od tada do danas, ne prestaju biti izvor kontradikcije za nas ljude.

 

Jedni će reći: Uskrsnuo je. Drugi će reći: Ukraden je. Glasina je da je uskrsnuo. Dakle, ljudska sloboda ostaje takva. Isus ne nameće svoju Pashu nikomu. Nudi je svima. I u povijesti hode dvije struje veoma jake: prva, nastavljači žena: navješćuju da je Gospodin uskrsnuo; druga, nastavljači čuvara, nude narodu tvrdnju da je Pasha izmišljotina.

Glasina da je Isusovo uskrsnuće trik neprestano mijenja jezike i argumente. Isus nije postojao. Isus je postojao ali nije bio Bog. Isus je postojao, bio je Bog, ali je konačno umro u povijesti ljudi. Novozavjetni su spisi pobožne rekonstrukcije, vješti sastavi, naivne projekcije.

Ako je Isus umro i nije uskrsnuo, tada „mi koji smo imali nadu u Njega u ovom životu, najbjedniji smo od svih ljudi“; Ali, ako je Isus uskrsnuo, ako ga je Bog uskrisio, da pokaže pred svim ljudima da je imao pravo, onda sve naše ideje, mišljenja, navike, ideologije, podnose potres vrednota, a egoizmi, predmnijevanja, pretpostavke, nečistoće, nepravde svake vrste, su unesrećene. Jao onomu tko ne želi takvu nesreću i ne nađe nekoga tko bi mu rekao: budi u miru, Uskrs je samo bajka.

Ako vjerujemo u Uskrsloga onda ćemo i u smrt sačuvati svoju osobnost u Božjoj ljubavi. Vjerujemo da će nas Bog u smrti probuditi i preobraziti u proslavljeno tijelo koje nam je On sam obećano. Mi smo osobe zato jer nas Bog ljubi. Budući da Božja ljubav nadilazi smrt, ne možemo ni mi kao osoba biti uništeni u smrti. U nama postoji nešto jače od smrti, jedinstvena slika koju je Bog učinio u nama, prostor u kojemu Bog prebiva u nama.

Bog je život. Dakle, život, svaki život, je nevidljiv, kao i Isusovo uskrsnuće. Ne možemo ga pronaći u laboratorijima. Postoji samo jedan način da dođemo u dodir sa životom. Život sam. Život se pokazuje sam u sebi. Život ne laže kao što laže jezik. Život se živi. Sve što se tiče života svjedoči o sebi samom. Kao što Bog, koji je život, objavljuje samoga sebe tako i sve životno pokazuje sebe. A jezik, koji je prvenstveno jezik svijeta, govori o svemu, ali je sasvim ravnodušan prema svemu. Može govoriti o ljubavi i smrti, o zlu ili dobru. Može govoriti istinu i može lagati. Jezik može reći da je Uskrs bajka ili stvarni događaj.

Život je utjelovljen i kao takav je istinit. Skriven, nevidljiv, smješten u nutrinu. Nitko živ ne može sebi dati život. Nitko živ nije ga sebi dao. Svatko je dobio život. I nitko tko živi nije sam život. Živo biće je živo ali nije život. Odakle život? Bog je život. Susret sa Životom događa se samo u životu. Susret s Uskrslim je novi život.

U euharistiji blagujemo i pijemo novi život uskrsnuća. U nama je sada život koji kida sve lance. Taj život mora doći do izražaja. (fač)